Всяка година има нови идеи и арести на изпитващи. Ние искаме промени в Закона за движението по пътищата с идеята изпитите да излязат от държавата, а държавата да осъществява контрол, коментира в студиото на „Тази сутрин” Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
Господата от транспорта имат ли желание да направят нещо реално, или само продължават с екзотичните идеи попита реторично пък Красимир Георгиев, от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
Според Георгиев може би причината за корупцията трябва да се търси в заплатата на един изпитващ – около 600-700 лв. Трудът на тези хора е много сериозен и напрегнат. Трябва поне още 1 единица отпред, добави Панчев.
В Холандия изпитва частна фирма от 1926 г , в Германия – също са две частна фирма. Така не се харчат пари от държавата, макар тя да си получава пари от такси за изпити. В Хърватия, Македония, Черна гора също изпитват частни фирми и няма корупция, посочи той.
Няма как при изпитите да се премахне човешкият фактор – изпитващият е от голямо значение при практически изпит, посочи той.
Вижте още във видеото: