Обувките на високи токчета бяха водещият избор на жените десетилетия наред, но за първи път на по-голяма популярност сред дамите се радват маратонките, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от изследване, направено във Великобритания от фирмата за маркетингово проучване "Минтел".
Изследването показва, че през 2016 г. повече представителки на нежния пол са закупили маратонки вместо обувки на високи токчета - 37 срещу 33%. Миналата година равен брой жени - по 35 процента, са се сдобили с маратонки и обувки на високи токчета.
От "Минтел" са установили, че спортни обувки най-често купуват дамите във възрастовата група между 35 и 44 години - свидетелство, че маратонките вече не са предпочитаният избор само на по-младите потребителки.
Във въпросната възрастова група през изминалата година 48% от жените са се сдобили с маратонки срещу 30 процента, предпочели обувки на високи токчета.
Като цяло обувните принадлежности с равни подметки - маратонки, обувки, ботуши и сандали, остават предпочитаният избор за носене и закупуване от дамите. Предпочитанието си към равните обувки споделят 59 на сто от участничките в допитването. Само 12% казват, че предпочитат да носят обувки на високи токчета.
"За първи път отчетохме по-големи продажби на маратонки, отколкото на обувки на високи токчета. През изминалата година пазарът на спортно облекло във Великобритания отбеляза солиден ръст, отразявайки тенденция сред потребителите да залагат на спортни дрехи и обувки във всекидневието си за дейности, които не са непременно свързани със спорт", казва Тамара Сендър от "Минтел".