„Клаксонът в Индия е категория сам по себе си.” Това заявява Михаел Першке, директор на германския автомобилен гигант „Ауди” за Индия в интервю за индийския бизнес ежедневник Mint, подразделение на The Wall Street Journal .

„Клаксон за европейски автомобил няма да издържа повече от две седмици. Само в Мумбай на ден се натиска толкова пъти клаксона, колкото за една година в Германия”, казва още Першке. Клаксоните са специално адаптирани за условията на шофиране в Индия, където „Ауди” е сред водещите европейски компании, които се опитват да пробият на пазара.

„Клаксоните са тествани по различен начин – в продължение на две седмици, тона на звука е различен, дори доставчиците на отделните части са различни”, добавя Першке.

Интериорът на автомобилите също е променен специално за индийските условия, където голяма част от собствениците на „Ауди” имат лични шофьори, допълва той.

Индия е известна с лошото състояние на пътната си мрежа, както в градски, така и в извънградски условия, припомнят наблюдатели. На шофьорите на автомобили се налага да се съревновават в натоварения трафик с каруци, свободно движещи се крави, рикши и различни видове товарни автомобили.