Германският автомобилен гигант BMW заяви, че изтегля около 1,5 млн. автомобила поради проблеми със спирачките им. Това доведе до спад с 8 процента на акциите на компанията, съобщава Daily Sabah.

Така германският производител на луксозни автомобили е принуден да намали прогнозите си за годината. 

Компанията заяви, че доставките на автомобили през 2024 г. ще бъдат малко по-ниски спрямо 2023 г., без да предостави конкретна цифра, след като преди това очакваше увеличение.

Изтеглянето от пазара ще има „отрицателен ефект върху продажбите в световен мащаб през втората половина на годината“, заявиха от групата.

Финансовото въздействие през трите месеца до края на септември ще бъде в диапазона на „високо трицифрено число“ в евро, допълниха от компанията.

Германският производител понижи и прогнозата си за рентабилността. Компанията очаква маржът на печалбата преди лихви и данъци да бъде между 6 и 7% за 2024 г., като преди това прогнозираше стойност между 8 и 10%.

BMW заяви, че спадът е предизвикан отчасти от неблагоприятни фактори в основния автомобилен сегмент, произтичащи от спирането на доставките и техническите действия, свързани с интегрираната спирачна система (IBS), която се осигурява от Continental.

В изявление Continental заяви, че само „малка част“ от спирачните системи, които произвежда и доставя на BMW, ще бъдат частично заменени поради електронен компонент, който може да бъде повреден. Акциите на компанията също спаднаха с 6%.

Техническите действия, свързани с интегрираните спирачни системи, засягат над 1,5 млн. автомобила и ще доведат до допълнителни гаранционни разходи в размер на трицифрена сума през третото тримесечие, добави BMW.

Германският гигант също така сигнализира за намаляващото търсене в Китай, което се отразява на продажбите в страната, присъединявайки BMW към групата на автомобилните производители, които изпитват затруднения във втората по големина икономика в света.

Миналия месец BMW изтегли 1,4 милиона автомобила в Китай заради дефектни въздушни възглавници.

Компанията отчете спад на нетната печалба през второто тримесечие, дължащ се на въздействието на по-слабия бизнес в Китай и по-високите производствени разходи.

Нетната печалба на групата е намаляла с 8,6% до 2,7 млрд. евро (2,9 млрд. долара) между април и юни, на фона на спад на приходите с 0,7% до малко под 37 млрд. евро.