Най-големият японски производител на санитария Toto вече завладя Япония със своите самозатоплящи се и самопочистващи се тоалетни и сега възнамерява да превземе целия свят. За 30-ина години Тоtо направи истинска революция в Страната на изгряващото слънце, налагайки се със своя високотехнологичен модел Washlet - тоалетна чиния със затопляща се седалка и струйка топла вода, насочвана по предназначение и контролирана от микрокомпютър.

Залогът на компанията като начало беше, че японците, които са вманиачени на тема чистота, "ще прегърнат" концепцията за Washlet. И тя успя да удари бингото, обяснява нейният говорител Ацуко Куно. Все пак изминаха цели десет години, докато две трети от тоалетните в страната станат самозатоплящи се и със самонасочваща се струя. "Императорът на тоалетните" е продал 30 милиона броя от 1980 година. Хотели, ресторанти, офиси и около 70 процента от домакинствата са се сдобили с такива тоалетни от "космически" вид.

А тъй като въображението няма граници, някои от тези тоалетни чинии са снабдени с устройство, заглушаващо неудобните звуци с шум от тоалетно казанче или музика. Някои от моделите са снабдени и със сешоар или с капак, който се вдига сам при влизане в помещението.

Извън Япония обаче производителят се сблъсква с известни културни препятствия - в САЩ например е табу да се говори за тоалетни. Така че в момента международната дейност на Тоtо е едва 14% от оборота на компанията, която присъства само в 15 страни.

Хората в Югоизточна Азия са по-възприемчиви, тъй като имат подобни култури на японската, а Европа също е отворена за концепцията, особено откакто швейцарската компания Geberit пусна в продажба подобен продукт.

Директорът по международните продажби в Тоtо, Хиромиши Табата, е категоричен: продуктите на компанията са с много по-добро качество от южнокорейските и китайските.
За да продава своя Washlet на нови пазари, по-специално в Бразилия или Индия, Тоtо залага на своя "троянски кон" - класически тоалетни чинии, само и само да стане известна
марката. В тропическите страни седалката не се отоплява, а струята е с хладка вода.

В средносрочен план "императорът на тоалетните" планира да увеличи повече от два пъти оборота си в експорта - от 62,6 милиарда йени (607 милиона евро) до 150 милиарда йени през 2017 година.