С възхода на комуникациите интернет общуването става все по-лесно и бързо. Със сигурност използвате все по-често електронната си поща, особено ако сте се сдобили с последен модел смартфон. Представяме ви списък на грешките, допускани при ежедневното писане на имейли, които да избягвате, за да не изпадате в неудобни ситуации.
Не прикривайте сюжетната линия
Имате страхотна иновативна идея, която ще направи компанията ви лидер на пазара. В пристъп на радост и просветление решавате да „драснете” бърз имейл до изпълнителния директор. Това ви се струва чудесно хрумване. За съжаление, не успявате да обрисувате с правилни думи основната си идея. И накрая се получава следното съобщение: „Иновативна маркетинг идея! Напълно сигурна е и няма да те убие! Обещавам!"
Знаем, че сте много заети и вече половината ви обяд се е сврял из клавиатурата на компютъра ви, но наистина ли ще ви бъде трудно да вмъкнете някоя описателна дума, преди да захвърлите този скъпоценен камък в бездната за идеи?! Ако не посочите в писмото си вашата цел и основна мисъл, то вероятно шефът ви или друг важен човек ще игнорира имейла, предполагайки, че е спам.
Не пишете нищо, което не е спешно
Стремете се да не правите съпричастни към целия ви живот всички от листа ви с имейл контакти, уведомявайки ги за всяка малка подробност от вашето ежедневие. В противен случай рискувате хората да не ви „взимат на сериозно”. А и нали не желаете да разкажете на шефа си как момчето в кафето ви се е усмихвало тази сутрин?!
Бъдете коректни
Не изписвайте никога грешно името на адресата на писмото ви. Защото ще изглеждате зле в очите на останалите, а никой не иска да общува с глупави хора.
Не изпращайте имейли с прикрити искания
Нови сте в града или квартала и ваш приятел ви дава имейл контактите си, за да ви помогне да се приспособите по-бързо. Да, обаче, вие изпращате до всички писмо, изразяващо желанието ви евентуално да си намерите друга работа и задължително прикрепяте подробна автобиография. При общуване с непознати, от които директно искате услуга, обаче подобно поведение е проява на лош вкус. Затова най-малкото, което можете да направите, е: изпратете персонален имейл до всеки и задължително кажете кой ви е предоставил личната му електронна поща.
Избягвайте гнева на отдел „Човешки ресурси”
Имате страхотна снимка на готина мацка, която искате да споделите с шефа си чрез електронната поща! Не. Просто не го правете, за да не предизвикате лавина от проблеми на работното ви място.