Спирачките на катастрофиралия вчера в Испания пътнически град влак не са се задействали навреме, съобщава електронното издание на вестник „Ел Паис”, като подчертава че разследването се насочва приоритетно към следата за техническа неизправност.

Инцидентът, при който загинаха 80 души, е възникнал, докато идващият от Мадрид влак е навлизал в тесен завой, на около 4 км от гарата на Сантяго де Компостела.

Влакът в този момент се е движел върху високоскоростна линия, в участък, където разрешената скорост е от 80 км/ч.

„Железопътните предупредителни системи са се задействали в момента, в който са засекли че машинистът на влака, Франсиско Хосе Гарзон Амо, се движи със скорост от 190 км/ч, при позволени 80 км/ч”, пише „Ел Паис”.

„Както признава и самият машинист, алармата на контролното табло се е задействала и той се е опитал да задейства спирачките, без да успее да предотврати трагедията”, коментира още изданието.

Самият машинист на влака се намира под полицейска охрана в болница, като се очаква след подобряване на състоянието му да бъде разпитан повторно от разследващите органи.

За момента не е повдигано обвинение срещу Франсиско Хосе Гарзон Амо, въпреки твърденията на някои медии, че служителят на испанската железница се е хвалел с високата скорост, с която управлява влака.

В рамките на деня беше съобщено, че машинистът е бил формално задържан от полицията по съдебно нареждане.