Гняв и протести след тежката влакова катастрофа в Гърция. Разследването и спасителната акция продължават втори ден.

При сблъсъка загинаха 46 души, а над 80 бяха ранени. bTV разполага с кадри от момента на удара между двете композиции.

Локомотивът на пътническия влак беше вдигнат с кранове около обяд на 2-ри март. На място продължават да работят около 200 души – пожарникари, военни и доброволци.

Моментът на удара в няколко фатални секунди. Запис от камера за видеонаблюдение показва как пътническият влак се удря челно в товарния. Двете композиции са се движили с 120 км/ч и 160 км/ч, казват разследващите.

Ударът е без спирачен път и толкова силен, че избухва огромен пожар, който изпепелява първите 4 вагона от композициите, разказват пред bTV доброволци, които вече 30 часа търсят оцелели.

„Около 20 души са все още в неизвестност, но не знаем дали има и още хора под ламарините. Днес все още не сме намерили тела, защото сутринта възстановихме търсенето. Вчера късно намерихме едно тяло. Мислим, че е на единия машинист“, казва спасител от доброволния отряд към район Магнисия.

Пожарникарите и доброволците не спират работа дори през нощта.

„Ние сме доброволчески отряд. Дойдохме от Солун с четири автомобила и сме общо 16 души“, казва за bTV и доброволецът Никос Димитрос.

Гръцката медиа „Прототема“ разпространи аудиозапис на последните секунди от разговора между машиниста на катастрофиралия влак и началника на гарата.

Според ЖП експерти причината за тежкия инцидент не е само човешка грешка, но и лошата инфраструктура и ръчната сигнализация на железниците.

„Познавам много добре гръцките железници и бих казал, че това е системна грешка. Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското - като кадри, инфраструктура и дори като организация. Казано на железничарски език системата е разградена“, каза за bTV проф. Симеон Ананиев - Асоциация на железопътните предприятия.

Разследването за причините за катастрофата продължава.