Самолетът на авиолиниите на Аляска е имал наложени ограничения за летене заради повишено  налягане в машината дни преди инцидента в петък, сочат разследващите.

Пилотите са докладвали за предупредителни светлини при три предишни полета, заявиха от Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ.

Снимка: Reuters

В резултат на това авиокомпанията не е позволила на самолета да извършва полети на дълги разстояния над вода.

Междувременно американски следователи са открили липсващия компонент от самолета „Боинг 737“, който кацна аварийно. Блокиращото устройство на вратата е било намерено в заден двор на къща в предградията от учител, идентифициран само като Боб от квартал „Сидър Хилс“, Портланд.

Частта е „ключов липсващ компонент“, за да се определи причината за инцидента.

В петък задната врата от лявата страна на самолета на авиолиниите на Аляска се откъсна след излитане от Портланд, Орегон към Онтарио, Калифорния. Това доведе до разхерметизиране на самолета и принуди пилотите спешно да приземят всичките 171 пътници и шестима души екипаж на борда.

Снимка: Reuters

„Силата е била достатъчно голяма, за да отвори вратата на пилотската кабина по време на полета“, каза Дженифър Хоменди от Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ, която описва събитието като „ужасяващо“.

По думите ѝ разпитаните пилоти са чули взрив. Ламинираният контролен списък за бърза справка излетял през вратата, а първият офицер изгубил слушалките си. „Комуникацията е била сериозен проблем. Беше описано като хаос“.

Един от пътниците, Диего Мурильо, казал, че дупката, оставена от липсващия компонент, е била „широка колкото хладилник“.

Хоменди каза, че лампичката за отказ на автоматичното налягане е светнала на същия самолет на 7 декември, 3 и 4 януари, но не е ясно дали има някаква връзка между тези случаи и инцидента.

Тя добави, че няма информация от записващото устройство в пилотската кабина, тъй като то не е било извадено преди изтичането на двучасовия срок.

Базираният в Сиатъл превозвач заяви по-рано в отговор на въпроси относно предупредителните светлини, че изписването на системата за налягане на самолета е типично за операциите на търговската авиация с големи самолети.

В събота Федералната авиационна администрация разпореди временно спиране от експлоатация на 171 самолета „Боинг Макс 9“, оборудвани със същия панел, който тежи около 27 кг и покрива допълнителна изходна врата, използвана предимно от нискотарифните авиокомпании.