Семейството на мъж от Калифорния, който загива в ужасяваща катастрофа, докато неговата Tesla е била в режим „aвтопилот“, съди производителя на електрически автомобили заради твърдения на компанията и главния изпълнителен директор Илон Мъск, че технологията му за самоуправление е усъвършенствана и е готова за движение, предава Independent.

Генезис Джовани Мендоса Мартинес, на 31 години, загива зад волана при катастрофа с Model S, който купува с вярването, че може да се управлява сам, пише между кориците по дело, заведено от родителите на Мендоса, Едуардо и Мария, и брат му Калеб, който също е тежко ранен при катастрофата на 18 февруари 2023 г.

Tesla, от своя страна, твърди, че нейните автомобили имат „сравнително безопасен дизайн, измерен чрез подходящ тест съгласно приложимия държавен закон“ и че инцидентът „може да е причинен изцяло или частично“ от „собствената небрежност“ на Джовани Мендоса.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Адвокатът Брет Шрайбър, който представлява семейство Мендоса, каза пред The ​​Independent: „Това е още един пример за използване на Tesla по нашите обществени пътища, за да извършва изследвания и разработки на своята технология за автономно шофиране“.

 

Според семейството синът им е един от многото членове на обществото, подведени от публичните изказвания на Илон Мъск, както и рекламните кампании на Tesla, в които се твърди, че колата „се кара сама“.

В далечината противопожарен камион е бил паркиран диагонално през две ленти за движение, с мигащи аварийни светлини, за да отклони приближаващите коли от мястото на сблъсъка, продължава жалбата.

Снимка: Twitter / @ContraCostaFire

 

Втора противопожарна кола също е била на място, заедно с две коли на калифорнийския магистрален патрул. Всички са били с активирани аварийни светлини. Колата на Tesla се е блъснала с висока скорост в един от пожарните автомобили, което е довело до смъртта на водача.

„По време на сблъсъка Джовани не управлява превозното средство, а вместо това пасивно седи на шофьорската седалка с включена функция „автопилот“, продължава жалбата.

„Всъщност данните от самата Tesla показаха, че превозно средството средство е било в „автопилот“ приблизително 12 минути преди катастрофата, без педал на газта или педал на спирачката през това време от Джовани. Приблизителната скорост на Субектното превозно средство е била 114 км/ч през 12-минутния период.“ Данните освен това показват, че Джовани „като цяло е поддържал контакт с волана до момента на катастрофата“, според жалбата.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK