Глобалната киберсигурност има нов гигант, след като NortonLifeLock обявиха, че изкупуват всички акции на своя конкурент Avast, съобщават специализирани издания.
Според “Дъ Върдж“ сделката е за над 8 млрд. долара и прекият резултат от нея е, че новата мегаструктура ще има около 500 млн. клиенти по целия свят.
Кой кой е?
NortonLifeLock притежават потребителския бизнес на Symantec, които всички свързват най-вече с Norton Antivirus – една от най-старите и популярни антивирусни програми за персонални компютри, на пазара още от 1991 г. През декември миналата година компанията купи и производителя на германската компания за киберсигурност Avira.
Чешката компания Avast е в бизнеса със защитен софтуер също от началото на 90-те, а в сегашния си вид функционира от 11 години. През 2016 г. тя придоби друг популярен европейски антивирус – AVG.
И трите закупени от Norton програми дълги години бяха популярни сред потребителите заради функционалните си безплатни версии – рядкост във времената, когато все още даже защитен софтуер масово се теглеше от пиратски сайтове.
Защо се събраха?
Днес киберсигурността изглежда много по-различно, отколкото преди 10-ина години. На пръв поглед компютрите са много по-сигурни заради подобренията във всички основни операционни системи и доста ефективния вграден антивирус в най-популярната от тях – Windows. В същото време, мобилните устройства, които са значително по-фрагментирана среда, вече са основна мишена на хакерите заради количеството лична информация, която държим на тях.
Освен това, заради работата от разстояние, криптовалутите, пълната компютъризация на критичната инфрастурктура и цялостното пренасяне на всички аспекти от живота ни онлайн, доброто старо PC остава на мушката на злонамерените потребители, а атаките стават все по-комплексни.
Рансъмуеър инфекциите „заключват“ машината и файловете в нея до плащането на откуп, а „троянски коне“ и други киберзарази успяват да компрометират даже системите за автоматично обновяване на популярни и ползващи се с доверие програмни продукти. Резултатите често са не само скъсани нерви на крайни потребители, но и загуби за милиони за поразените компании.
Борбата с всичко това изисква големи инвестиции от фирмите за киберсигурност, а Avast притежава дългогодишно ноу-хау, което може да помогне на Norton да заздрави позициите си на пазара и да се прицели отново в корпоративния сектор – бизнес, който през 2019 г. беше продаден на Broadcom.