Глобалната киберсигурност има нов гигант, след като NortonLifeLock обявиха, че изкупуват всички акции на своя конкурент Avast, съобщават специализирани издания.
Според “Дъ Върдж“ сделката е за над 8 млрд. долара и прекият резултат от нея е, че новата мегаструктура ще има около 500 млн. клиенти по целия свят.
Кой кой е?
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
NortonLifeLock притежават потребителския бизнес на Symantec, които всички свързват най-вече с Norton Antivirus – една от най-старите и популярни антивирусни програми за персонални компютри, на пазара още от 1991 г. През декември миналата година компанията купи и производителя на германската компания за киберсигурност Avira.
Чешката компания Avast е в бизнеса със защитен софтуер също от началото на 90-те, а в сегашния си вид функционира от 11 години. През 2016 г. тя придоби друг популярен европейски антивирус – AVG.
И трите закупени от Norton програми дълги години бяха популярни сред потребителите заради функционалните си безплатни версии – рядкост във времената, когато все още даже защитен софтуер масово се теглеше от пиратски сайтове.
Защо се събраха?
Днес киберсигурността изглежда много по-различно, отколкото преди 10-ина години. На пръв поглед компютрите са много по-сигурни заради подобренията във всички основни операционни системи и доста ефективния вграден антивирус в най-популярната от тях – Windows. В същото време, мобилните устройства, които са значително по-фрагментирана среда, вече са основна мишена на хакерите заради количеството лична информация, която държим на тях.
Освен това, заради работата от разстояние, криптовалутите, пълната компютъризация на критичната инфрастурктура и цялостното пренасяне на всички аспекти от живота ни онлайн, доброто старо PC остава на мушката на злонамерените потребители, а атаките стават все по-комплексни.
Рансъмуеър инфекциите „заключват“ машината и файловете в нея до плащането на откуп, а „троянски коне“ и други киберзарази успяват да компрометират даже системите за автоматично обновяване на популярни и ползващи се с доверие програмни продукти. Резултатите често са не само скъсани нерви на крайни потребители, но и загуби за милиони за поразените компании.
Борбата с всичко това изисква големи инвестиции от фирмите за киберсигурност, а Avast притежава дългогодишно ноу-хау, което може да помогне на Norton да заздрави позициите си на пазара и да се прицели отново в корпоративния сектор – бизнес, който през 2019 г. беше продаден на Broadcom.