Модната марка „Баленсиага“, която е резервирана за богатите и известните по света, се забърка в скандал, в който определено не иска да участва. Коледната кампания на бранда донесе точно обратното на празнично настроение, защото на нея са заснети деца, които държат садо-мазо мечета, пишат световните медии.
Скандалът обхваща две различни фотосесии, но поради една и съща причина – сексуализирането на деца и сексуалното насилие над деца.
Докато в социалните мрежи и кръговете на богатите и известните се породи вълна от недоволство относно сексуализирането на децата в новата кампания на марката, „Баленсиага“ заведе дело срещу продукционната компания и дизайнера им, изготвили концепцията.
„Магазин за подаръци“
В една от рекламите децата модели държат плюшени мечета, които са облечени с кожени садо-мазо аксесоари, а в другата – фотосесия на актрисите Никол Кидман и Изабел Юпер – за декор са използвани документи от съдебно дело за детско порно.
На част от снимките децата са заобиколени от празни винени чаши.
На другата специална фотосесия с участието на световноизвестните актриси на заден фон могат да бъдат видени документи от дело на Върховния съд в Щатите „Съединените щати срещу Уилямс“. В него се говори за свободата на словото, когато става въпрос за детска порнография, макар и финалното решение на съда да е, че това е нелегална дейност.
Според запознати от „Баленсиага“ са поискали фотосесиите да бъдат в такава стилистика, като са казали на фотографа, че те „ще предоставят пънк обектите“.
И фотографът се дистанцира
Двете фотосесии са заснети от Габриеле Галимерти – носител на множество награди, който работи за National Geographic. Малко след избухване на скандала и той се разграничи от изображенията.
„Като фотограф не мога да избирам нито моделите, нито продуктите, нито как да ги комбинирам. Единственото, което се иска от мен е да заснема сцената според моя собствен стил“, казва той.
Компанията не закъсня
От „Баленсиага“ пуснаха официално изявление по темата.
„Извиняваме се на всички, които може да са сметнали нашата празнична кампания за обидна. Нашите чанти плюшени мечета не трябваше да бъдат заснемани с деца. Моментално премахнахме всички снимки от тази кампания от всичките си платформи“, казват от марката.
Часове по-късно коментират и другата фотосесия.
„Извиняваме се, че са използвани документи с притеснително съдържание“, казват от „Баленсиага“.
На 25 ноември брандът завежда дело на стойност 25 милиона долара срещу компанията, която е изготвила концепцията за фотосесията.
Най-големият удар
На 27 ноември Ким Кардашиян – една от световните звезди позната с това, че е огромен почитател на марката, официално се отрича от „Баленсиага“.
„През последните дни съм тиха не защото не съм отвратена от кампанията на „Баленсиага“, а защото исках да говоря първо с тях, за да разбера какво може да се е случило. Като майка на четири деца, аз съм потресена от тези снимки“, казва Кардашиян в социалните си платформи.
„Безопасността на децата трябва да бъде най-високата ценност и всеки опит за нормализиране на престъпления срещу тях няма място в нашето общество. Точка“, казва още тя.
Накрая тя завършва с това, че ще преразгледа отношенията си с модния бранд.
Въпреки усилията на „Баленсиага“ да премахне снимките от двете фотосесии от интернет пространството, това се оказва невъзможно.
Официален коментар от актрисите Никол Кидман и Изабел Юбер все още няма.