Рекламите във „Фейсбук” (Facebook) ще „преследват” потребителите на социалната мрежа, когато се конкурират с тези на „Гугъл” (Google).

Компанията пусна обновена версия на рекламната си платформа, която позволява да продава реклами, конкретно насочени към нейните 1,3 милиарда потребители, независимо дали са на сайта или не, съобщи „Скай Нюз”.

Когато някой влезе във „Фейсбук” със своето устройство, се регистрира уникален идентификатор в сървърите на компанията.

Той може да бъде използван за проследяване на клиентите, така че когато друго приложение или уебсайт попита за реклама, „Фейсбук” да предоставя информация за тях, която да насочи към най-подходящата реклама.

Според експерти, създали платформата, „бисквитките”, които ползва „Гугъл”, за да насочва реклами към потребителите, са грешни и че информацията, която „Фейсбук” предоставя, е много по-ефективна за подобна функционалност.

„Фейсбук” купи рекламната платформа Atlas от „Майкрософт” (Microsoft) миналата година.

В момента „Гугъл” притежава около 32% от пазарния дял в интернет рекламите, „Фейсбук” – 7,8%, уточнява „Скай Нюз”.