Реклама с еднополова двойка на голяма верига супермаркети предизвика скандал в Русия, пише “Russia Beyond”.

Това е първият случай в историята, в който голяма руска марка открито заявява подкрепата си за ЛГБТ+ общността. Тази смела стъпка обаче доведе до отключването на вълна от хомофобски гняв в страната, което накара веригата да замени рекламата с официално извинение на своя официален уебсайт.

Рекламната кампания на магазина включва поредица от фотографии, включващи различни хора – многодетни семейства, семейства без деца, такива с домашни любимци. Една от снимките обаче привлича вниманието на руската общественост – тази на двойка лесбийки и техните деца. На официалния сайт на веригата, рекламата е маркирана с “18+“, съгласно руския закон за пропаганда на нетрадиционни сексуални отношения за непълнолетни.

Първоначалната реакция след нейното публикуване е смесена, като голяма част от потребителите заявяват, че ще спрат да посещават магазини на търговската верига. Нивото на негативизъм обаче бързо достига застрашителни нива, а героите от снимките получават заплахи за живота си.

Няколко дни по-късно търговската верига премахва рекламната кампания, а на нейно място се появява извинително писмо, в което тя е наречена „грешка, възникнала поради липса на професионализъм от страна на служителите на марката“. В текста се допълва, че целта на търговската верига е "да помага на своите клиенти да имат достъп до пресни и вкусни продукти, а не да публикува материали, изразяващи политически мнения или различни гледни точки, които обществото поддържа". Писмото е подписано от 11 от мениджърите на компанията.

ЛГБТ+ общността в Русия обаче се обяви срещу действията на веригата. В социалните мрежи се появиха редица хаштагове, които призовават за нейния пълен бойкот, което сериозно застрашава репутацията на марката.