Близо една пета (18%) от британците са взели решение, свързани с имот, докато са били в местния пъб, според онлайн проучване, цитирано от ДПА.

Почти една четвърт (24%) от интервюираните от "Зуупла" (Zoopla) признават, че местното заведение е повлияло на решението им къде да купят новия си дом, пояснява БТА.

Повече от една трета (36%) казват, че не биха пожелали да си купят ново жилище, ако то е твърде далеч от пъб, като 13 минути пеша е считано за идеалното разстояние, а над една миля (1,6 км) вече е твърде далеч и проваля евентуалната сделка.

Близо половината (49%) от тези, които са направили оферта за нов дом от пъба, посочват, че междувременно са били консумирали алкохол.

В анкетата, направена през ноември от агенция "Мортар ризърч" (Mortar Research), са участвали над 2000 души, собственици на жилища.

Повечето от тях са включили и посещение на местния пъб, докато са избирали новия си дом, като около една трета (36%) казват, че това се е случило непосредствено преди или след като са видели имота.

Три четвърти (76%) от тази група твърдят, че пъбовете са отражение на местната общност, а 49% вярват, че е важно да имат място за социален живот близо до дома си.

Над половината (53%), които са посетили местното заведение, след като са видели потенциалното си бъдещо жилище, казват, че са решили да го купят именно докато са били в питейното заведение.

"Проучването показа изненадващо силна връзка между местните пъбове и процеса на избор на нов дом", казва Дан Копли, експерт по въпросите на потреблението в "Зуупла".

"Доброто заведение предлага много повече от пинта бира. То може да вдигне цените на имотите и е нак за силата на местната общност", допълва Ема Маккларкин от Британската бирена и пъб асоциация.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK