Компанията „Мета“, собственик на Фейсбук създава специален екип, който ще се бори с дезинформацията в социалната мрежа по време на предстоящите европейски избори, предава Ройтерс.

Едно от основните притеснения е свързано с бързото развитие на приложения за изкуствен интелект (ИИ), които създават „дийпфейк“ видео съдържане, целящо подвеждане на потребителите.

Изборите за Европейски парламент ще се проведат между 6 и 9 юни. Неговите 705 представители, заедно с правителствата на ЕС, приемат нови политики и закони на съюза.

„С наближаването на изборите ще активираме Изборния оперативен център, за да идентифицираме потенциални заплахи и да въведем смекчаващи мерки в реално време“, каза Марко Панчини, ръководител на европейските въпроси на „Мета“.

Той добави, че експертите от няколко екипа на компанията ще се съсредоточат върху борбата с дезинформацията, справянето с операциите за влияние и противодействието на рисковете, свързани със злоупотребата с генеративен ИИ.