Случаят със сваления редовен пътник на „Юнайтед еърлайнс” очаквано предизвика вълна от негативни реакции в социалните мрежи, но вече се отразява не само на реномето на авиокомпанията, а и на приходите ѝ.

Компанията е известна със своя програма за лоялни клиенти, която развива заедно с банката „Чейс” чрез кредитни карти, брандирани с името на „Юнайтед еърлайнс”.

Според анализатори, цитирани от сп. „Форчън”, авиокомпанията може да загуби доста от отказите на своите клиенти, тъй като програмата за лоялност ѝ носи приходи от порядък на 3 млрд. долара годишно. Голяма част от тези пари са свързани именно с кредитните карти на „Чейс”.  

В „Туитър” вълната от отказите е доста видна. Заедно с това върви и призив за бойкот на холдинга майка „Юнайтед континентал”

„Уважаеми „Юнайтед еърлайнс”, току-що „пренастаних вашата карта ” (това е глаголът, използван за свалените пътници)

„Юнайтед”, пренастанявам ви, като унищожавам кредитната карта (с вашето име)”

„Картата на „Юнайтед” току-що беше деактивирана и срязана на две. Бам!”

„Току-що се обадих на „Чейс” да затворят сметката ми по вашата карта”

Кампанията срещу „Юнайтед еърлайнс” беше предизвикана от отношението на нейни служители към пасажер  с редовен билет.

Компанията обаче е продала повече места, отколкото имало в самолета. Такива случаи не са прецедент и обикновено се решават, след като бъде предложено прилично обезщетение на засегнатия  пътник, хотелска нощувка и билет в следващия полет.

При този случай обаче никой не поискал да смени полета си за следващия ден и персоналът на борда опитал да изведе четирима пасажери, избрани на случаен принцип.

Един от тях беше и д-р Дейвид Дао, който отказал да слезе, тъй като на следващия ден имал дежурство и пациенти, за които да се погрижи.

Видеото с унизителото отношение към него и окървавеното му лице предизвика вълна от възмущение.