Тъй като продажбите на електрически превозни средства на Tesla спаднаха тази година, главният изпълнителен директор Илон Мъск все повече залага бъдещето на компанията на визията си за самоуправляващи се роботаксита, въпреки огромните технологични и регулаторни пречки при доставянето им.

Сега Мъск - ​​като един от най-големите поддръжници на новоизбрания президент Доналд Тръмп - може да има влияние, за да помогне да се преодолеят тези регулаторни пречки, пише "Ройтерс".

Tesla TSLA.O в момента е изправена пред разнообразен набор от държавни закони за безпилотни превозни средства, които Мъск разкритикува, казвайки, че е „невероятно болезнено да го правим щат по щат“. Той сигнализира, че ще се застъпи за един федерален процес на одобрение, ако Тръмп спечели.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Ако има отдел за ефективност на правителството“, каза Мъск, „ще се опитам да помогна това да се случи.“

Във вторник Тръмп избра Мъск и друг съюзник да ръководят такова образувание, което не е правителствена агенция. Все още не е ясно как ще функционира организацията.

Влиянието на Мъск вероятно ще надхвърли ефективността. Милиардерът, който даде най-малко 119 милиона долара на про-Тръмп групата по време на кампанията, се очаква да повлияе на избора на новоизбрания президент за следващия секретар на Министерството на транспорта, според човек, близък до Мъск и планирането на прехода на Тръмп. Този отдел, който включва Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), регулира производителите на автомобили и може да прокара значителни промени в правилата за самостоятелно шофиране на национално ниво.

Но дори и Мъск да осигури благоприятно регулиране, Tesla пак ще се сблъска със солидни технологични и правни пречки при внедряването на безпилотни превозни средства, заедно с въпроси за това как да ги застрахова.

,  и основна тестова площадка за индустрията на автономните превозни средства. Други компании са се ориентирали в регулаторния лабиринт на Калифорния и са преминали милиони тестови мили за автономни превозни средства под държавен надзор, според преглед на Reuters на държавни регулаторни данни.

Ако Мъск успее да осигури федерални разпоредби или закони, които изпреварват държавния надзор, казаха експерти по регулиране на автономните превозни средства, това може да позволи на Tesla да заобиколи регулациите в Калифорния.

Мъск казва, че самоуправляващите се Tesla ще бъдат готови през следващата година, повтаряйки неизпълнени обещания отпреди около десетилетие. Той все повече залага бъдещето на Tesla на роботакситата от тази пролет, когато Reuters съобщи, че автомобилният производител се е отказал от плановете си за масов пазарен достъпен автомобил на фона на намалялото търсене на електрически превозни средства и нарастващата конкуренция от евтините китайски електромобили.

Той каза на инвеститорите миналия месец на разкриването на роботикси в холивудски стил близо до Лос Анджелис, че Tesla ще разположи напълно автономни версии на своите Model 3 и Model Y следващата година в Тексас и Калифорния. Той също така представи двуместно роботакси „Cybercab“, което казва, че ще започне да се произвежда през 2026 г. и ще струва „приблизително 25 000 долара“. Акциите на Tesla паднаха с 9% на следващия ден, тъй като някои недоволни инвеститори казаха, че в презентацията на Мъск липсват конкретни подробности за продукта.

След изборите обаче акциите на Tesla скочиха с повече от 30%, добавяйки близо 200 милиарда долара пазарна стойност, тъй като инвеститорите очакват по-благоприятно регулиране на автономното шофиране и изкуствения интелект.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK