Загуби за стотици хиляди за българските превозвачи заради гръцката стачка. Днес фериботните връзки между Гърция и Италия бяха подновени и първите плавателни съдове към Апенините тръгнаха, но там все още са блокирани няколко стотин български камиони.

Заради стачката на съседските фериботи около 700 наши шофьори вече пети ден чакат на италианските портове в Бриндизи, Анкона и Бари.

„Условията не са хубави, магазините ни са на 2-3 километра, лошото е, че и колегите започнаха да свършват парите, няма какво да си купят, а и няма баня”, разказва един от шофьорите.

Първите фериботите към Италия тръгнаха и от гръцка страна вече почти няма чакащи българи, но от италианските портове плавателните съдове ще натоварят нашите камиони едва тази вечер. Според шофьорите ще са необходими поне два дни, за да се приберат всички.

Алтернативният маршут през Италия, Словения, Хърватия, Сърбия до България оскъпява с между 600 и 700 евро на камион. Засега няма точна сметка за загубите от поредната гръцка стачка, но браншът изчислява, че от блокиран тир губи на ден по около 150 евро или общо - повече от половин милион.