Президентската кампания в САЩ официално навлезе в нова „ТикТок ера“. Кандидатите вече не разчитат само на традиционни телевизионни реклами – те се обръщат директно към избирателите чрез ТикТок, платформата, която се превръща в основно средство за достигане до младите избиратели в страната.

Те са поколението Z - родените между 1997 и 2012 годин, като за някои от тях това ще бъде първото им упражняване на вот. 

С над 1 милиард активни потребители месечно, ТикТок предлага на кандидатите възможността да достигат до широка публика, използвайки шеги, попкултурни препратки и дигитален жаргон.

Противоречията около ТикТок обаче не отслабват.

Платформата е забранена на правителствени устройства в САЩ поради опасения за националната сигурност, а през април президентът Джо Байдън подписа закон, който задължава ТикТок да се раздели с китайската компания ByteDance до януари 2025 г., за да избегне пълната си забрана.

Това обаче не възпира основните кандидати в президентската надпревара – Камала Харис и Доналд Тръмп – да се възползват от платформата.

Камала Харис използва два профила в ТикТок – официален за кампанията ѝ и личен, които съчетават забавно съдържание (включително и мемета) и попкултурни препратки.

@kamalaharris

It was good to be back in Wisconsin.

♬ original sound - rae

В личния си профил Харис залага на видеа от публични събития и политически митинги, често на фона на музика на известни изпълнители като Бионсе и Кендрик Ламар.

Доналд Тръмп също управлява два профила – личен и кампаниен. Неговото съдържание е насочено към млади потребители, включвайки известни инфлуенсъри като братята Джейк и Логан Пол.

@realdonaldtrump

Kamala has had 3 1/2 years, why hasn’t she done it?!

original sound - President Donald J Trump

Постовете му се отличават с кратки лозунги и динамични изображения, някои от тях насочени срещу Камала Харис, като неотдавна публикува видео с текст „Камала, ти вече си уволнена“.

Във вихъра на ТикТок кампанията, двама кандидати за вицепрезидент, Тим Уолц и Джей Ди Ванс, също се впуснаха в платформата през август.

Кандидатът за вицепрезидент от Демократическата партия Тим Уолц успя бързо да събере 6.7 милиона харесвания и 1.5 милиона последователи.

Уолц използва платформата, за да изгради образ на „всеки средностатистически баща от Средния Запад“, като публикува видеа, в които се снима с кучета, пробва традиционни ястия и приветства училищния футболен отбор на Пенсилвания.

Макар и без младежките мемета и хумор, характерни за профила на Камала Харис, акаунтът на Уолц бързо набира популярност, като достига 1 милион последователи само за три дни. Първият му пост, на който той се показва заедно с кучето му в парка, събира 7.4 милиона гледания.

Републиканският кандидат за вицепрезидент Джей Ди Ванс също се включи в платформата две седмици преди Уолц, но с различен подход – той се фокусира повече върху това да отправя критики към своите опоненти, отколкото върху това да изразява личните си позиции.

Три от четирите му поста са от публични изказвания и интервюта, в които Ванс критикува политиките на Уолц и Камала Харис.