Вече 11 дни продължава спасителната акция на ферибота „Юрофери Олимпия“, който се запали на 18 февруари край Корфу.
Днес по обяд властите в пристанището в Астакос, където беше преместен опожареният кораб, успяха да отворят главната рампа след няколко дни опити.
Отвътре излизат гъсти облаци от дим заради токсичните газове от вътрешността на плавателния съд. Това не позволява на пожарникарите да влязат и да търсят оцелели.
На борда имаше 127 българи. 7 от тях бяха обявени от властите за безследно изчезнали. Все още трима от тях са в неизвестност според списъка от екипажа на ферибота, който следват гръцките пожарникари и спасители от специалното звено EMAK.
Жертвите на инцидента досега са 8, като за трима от тях е установено по категоричен начин чрез разпознаване от близките, че са гръцки шофьори.
Резултатите от аутопсиите на 4 от загиналите показаха, че те са починали вследствие на задушаване и изгаряния. За останалите се очакват ескпертизите от ДНК анализа и пробите, взети от семействата на хората в неизвестност.
Действията по претърсването на кораба продължават. В тях участват 50 пожарникари и технически екипи от Холандия. Най-долната палуба на ферибота остава не претърсена.
Пожарът на ферибота избухна в открито море, където се пресичат териториалните води на 3 държави – Гърция, Италия и Албания.
За щастие успяха да се спасят и да напуснат горящия кораб 281 души, сред които десетки международни шофьори от България. На третия ден от инцидента по чудо от кораба невредим, по джапанки и бермуди, излезе 21-годишен гражданин на Беларус. Той обясни пред морските власти, че се е криел в шахта и е чакал пожарът да бъде овладян, за да излезе от горящия ферибот. Това даде надежда на семействата на изчезналите, че все още на борда може да има оцелели, които чакат да бъдат спасени.
Следствието тепърва ще установява причините, довели до пожара на борда. Разследването се води от прокуратурата в Керкира на остров Корфу. Появиха се и обвинения, че противопожарната система и аларма на кората не са били задействани веднага след плаването на огъня, както и че пожарогасителите са били празни. Шофьори на тирове, които често пътуват по маршрута Игуменица – Бриндизи, се оплакаха от условията на ферибота и определиха каютите на ферибота като ужасни.
Въпреки че дело по същество още няма, адвокатски кантори вече предлагат услугите си както на близките на загиналите, така и на спасилите се пасажери.