Продължавайки неаполитанската традиция на "висящото кафе" (Caffe sospeso), което човек плаща предварително в полза на някой нуждаещ се, стотици италиански търговци на сладолед възнамеряват да предлагат през целия август на клиентите си да оставят "висящ сладолед", предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Идeята е лансирана от асоциацията "Салвамамме", която от години подпомага семейства в неравностойно положение, за да "ангажира Италия в нещо позитивно, да даде знак за доверие и обич между сеемйствата", обясни президентът й Мария Грация Пасери.
Резултатът надминал нейните очаквания - стотици сладкарници и барове от цяла Италия са се присъединили към инициативата. Принципът е прост - даден клиент си купува един сладолед, но плаща два, като вторият остава "висящ", за да може някой нуждаещ се да се възползва от него. Такъв беше и принципът на "висящото" кафе, което преди време стана много популярно и в България.
Този стар неаполитански обичай се крепи на доверието между дарителя, който няма да знае кой ще се възползва от жеста му, и търговеца, който е свободен да реши на кого да предложи сладоледа - дете в неравностойно положение, самотен възрастен, и т.н.
"Аз съм майка и зная как бих се чувствала, ако не мога да купя един сладолед на сина си. Няма нужда да си богат, за да помагаш, един сладолед не струва много", обясни актрисата и манекенка Юма Диаките, лице на кампанията.
"Един малък жест, после още един малък жест, после още един - така се постигат големите неща", добави тя, заобиколена от клиенти и деца с изцапани със сладолед личица в сладкарница в Рим, където вчера стартира акцията.