Руският опозиционер Алексей Навални призова за създаването на „информационен фронт“ срещу руската инвазия в Украйна. По думите му информацията от Кремъл, че 75% от руснаците подкрепят конфликта е лъжа.
В няколко публикации в „Туитър“ Навални призова западните лидери да подкрепят масова информационна рекламна кампания онлайн, с която да пробият през пропагандата на официална Москва.
„Трябват ни реклами, много реклами. Голяма национална анти-военна кампания, която да започне с рекламна кампания. Трябват ни 200 милиона импресии на ден, за да достигнем до всеки руски потребител онлайн на всеки таблет и телефон“, пише Навални.
Той се обърна директно към Джо Байдън, Борис Джонсън, Урсула фон дер Лайен, Марк Зукърбърг и Сундар Пичай (шефът на „Алфабет“) да открият спешно решение как да смачкат пропагандната машина на Путин чрез социалните мрежи. Според Навални масова рекламна кампания би заобиколила усилията на Кремъл да филтрира каква информация влиза на територията на Русия.
Последните социологически проучвания показват, че по-голямата част от руснаците подкрепят конфликта с Киев, но западни анализатори не вярват на данните. Според различни източници те са базирани на неточно провеждане на анкетите, почти никакво участие от гражданите, както и други фактори, като например страх сред хората.
„Повечето руснаци имат напълно изкривена представа какво точно се случва в Украйна. За тях Путин води една малка и много успешна война с почти никакво кръвопролитие. Нашите войници са описвани като герои и казват, че няма почти никакви жертви“, пише Навални.
Той дава пример, че с парите, с които може да се закупи едно противотанково оръжие „Джавелин“, западните лидери могат да привлекат 200 милиона гледания на реклами, свързани с истината за Украйна.