Мислите ли, че не съществува уважаващ себе си мъж, който би носил грим? Последните проучвания на пазара на козметични продукти показват ръст на продажбите сред мъжете, съобщава „Тайм”.
Много жени не биха се чувствали комфортно, ако господата до тях започнат да коментират фон дьо тена, който използват. Какво обаче бихте казали, ако те не използват думата „фон дьо тен”, а „градски камуфлаж”? Според компаниите, занимаващи се с продажбата на подобни продукти сред мъжете, смяната на наименованието променя и отношението към грима.
Най-успешният начин за привличане на мъжете към козметичните салони е като се спре употребата на думи, които са изконно „женски”. Черното и синьото заместват розовото и златното сред цветовете на мъжките продукти. Ако мъжете не се страхуват да споменат името на крема, който използват, те няма да се притесняват и да го използват. Опаковките също напомнят „мъжкарски” продукти като кутия за цигари или бутилка от алкохол.
“Jack Black”, компания специализирана в продажбата на козметика сред мъжете, предлага на клиентите си продукт с име „Защитната линия”. От там казват, че използват думи като „мощ” и „вдигам” често, за да може да убедят мъжете, че употребата на продуктите им е подходяща и важна за тях.
Друг рекламен трик е подкопаване на мъжкото достойнство. Ако рекламата на „градския камуфлаж” убеди мъжете, че изглеждат незадоволително, че жените няма да ги харесат такива, каквито са, тогава първото нещо, което те ще направят, е да си го купят. Според специалистите това е добре позната хватка, използвана преди години и за жените. Дамите бяха атакувани от снимки и видеоклипове с красиви, слаби жени, привличащи мъжките погледи. И те пожелаха да се сдобият с онова, което ще ги направи привлекателни. А кой не иска да бъде желан?
„Ако наистина искате да имате жена” е фразата, която кара господата да се гримират или по-скоро да закриват недостатъците си чрез камуфлаж. И това е толкова мъжкарско, колкото и да гледаш мач с бира в ръка... според козметиците.