Разследване на телевизионната програма „Нюзбийт” на Би Би Си показва, че голяма част от световноизвестните звезди на шоубизнеса използват услугите на компании, които срещу заплащане осигуряват „харесвания” и коментари, както на личните им страници във „Фейсбук” и „Туитър”, така и на техни клипове и интервюта, публикувани в сайта за видео-споделяне „Ютюб”.
Журналистите от „Нюзбийт” са установили, че примерно 10 000 харесвания на клип в „Ютюб” могат да се закупят срещу сумата от 30 лири-стерлинги.
Пълният списък на музикантите, които са използвали „платени харесвания” е бил изготвен от компанията за интернет-мониторинг и анализ на музика Next Big Sound и ще бъде публикуван в рамките на годината.
Представители на трите социални мрежи са осъдили практиката, макар и да не са потвърдили че знаят за нейното съществуване.
Би Би Си припомня, че актуалния „тийн-идол” Джъстин Бийбър е бил открит, след като първият му клип е направил 1 млн. „гледания” в „Ютюб”, а друга „звезда” като Конор Мейнард е бил открит от певеца Не-Йо благодарение на видео-записите публикувани в същия сайт.