Британският вестник "Гардиън" и френският "Либерасион" пишат днес за първите 100 дни на френския президент Франсоа Оланд.
След 100 дни меденият месец на Оланд с френското общество приключи, посочва "Гардиън". Според "Либерасион" обаче за меден месец в условия на криза изобщо не може да се говори.
Франсоа Оланд се постара да изглежда като „Господин Нормален” дори при подбора на ваканцията си, за да не дразни обществото. Пътуване до лятната президентска резиденция Форт Брегансон - вместо летуване на милиардерска яхта по примера на Никола Саркози - и то с влак вместо със самолет, разходки сред плажуващите и снимки и ръкостискания с тях на плажа.
Но на тази внимателно режисирана ваканционна пиар кампания беше нанесен удар, когато френското сатирично издание "Канар аншене" разкри доставката за президента и неговата партньорка Валери Трирвильор на голямо количество декоративни възглавнички от испанска дизайнерска фирма за луксозни стоки.
Харченето на пари за луксозни украси, когато Франция е на път да изпадне в рецесия, може да изпрати на френското общество опасен сигнал, че президентът не е съпричастен с проблемите на хората, пише "Гардиън".
Допитванията до общественото мнение показват освен това, че да си „Нормален” президент не е достатъчно. Последното допитване на института ИФОП, публикувано от "Фигаро", потвърждава, че рейтингът на Оланд спада. Въпреки че според 57 процента от французите Оланд спазва предизборните си обещания, над половината от анкетираните са неудовлетворени от действията на държавния глава, посочва в. "Гардиън".
"Либерасион" посочва, че 54 процента от французите не одобряват свършеното от Оланд през първите 100 дни на власт. Но тези 100 дни бяха без особени вълнения, допълва вестникът и напомня, че съществените реформи се очакват тази есен. Сред тях ще бъдат и реформите на данъчната система. Президентът се готви да обложи с 75-процентен данък годишните доходи над 1 милион евро.