Летящи таксита в небето над Париж през 2024 г. Френската столицата ще бъде първият град в света, който ще предлага новия въздушен транспорт, пестящ време, съобщава изданието "Фигаро".
Първият от тези модули беше представен в четвъртък на летището в предградието на Париж - Понтуаз.
В средата на пистата се намира машина, която е наполовина летяща чиния, наполовина хеликоптер. Когато пилотът поеме управлението, това двуместно електрическо такси излита вертикално за десетминутен полет.
В момента се тества „Волосити“ (Volocity) на германския стартъп „Волокоптер“ (Volocopter). След по-малко от две години той трябва да бъде сертифициран от Европейската агенция за авиационна безопасност, което е от съществено значение за превозването на пътници на борда.
Планира се машината да влезе в експлоатация по време на Олимпийските игри в Париж през 2024 г. Десет летящи таксите ще обслужват 3 маршрута във френската столица, съобщи Жан-Кристоф Дре, директор продажби на „Волокоптер-Франция“.
Предимството за пътниците е, че могат да пътуват от предградията до Париж за 17 минути в сравнение с един час с автомобил. При това в превозно средство, което е четири пъти по-тихо от хеликоптер, благодарение на електрическия си двигател.
Очаква се в началото пътуванията да бъдат много скъпи - близо 200 евро. "В дългосрочен план целта ни е да се изравним с цените на Юбер", съобщи Жан-Кристоф Дре.
Такситата могат да бъдат използвани за превоз на бизнес пътници, но също така за транспортиране на органи за трансплантация, или за хора, претърпели тежки злополуки.
Държавният обществен транспорт също повярва в тях
За да ускори процеса, летищният оператор е инвестирал няколко милиона евро в компанията „Скайпортс“, която изгражда летищата в града, откъдето пътниците ще се качват и слизат от летящите таксита.
Общинският транспорт също е част от приключението. Компанията вече е определила мястото, където ще бъде разположен вертипортът в Париж.
През 2024 г. „Волокоптер“ се надява да превози няколко хиляди пътници, преди да открие други маршрути.
"Ние сме като „Тесла“ в ранните й дни - не правим оборот. Но вижте къде е днес", казва Кристиан Бауер, финансов директор на „Волокоптер“.
Успехът е трудно да се гарантира, тъй като скоро в тази ниша ще навлязат много други компании - "Airbus", френската стартираща компания "Ascendance Flight", американската "Joby Aviation" и др.