Консуматорската лудост в действие - това е вероятно най-краткото определение за „черния петък” в Съединените щати, който отново доведе хиляди хора до потребителска истерия.
Стотици прекараха нощта на опашки пред различни маганизи в очакване на деня на огромните намаления. Хората се втурнаха напред още с отварявено на вратите и започнаха да грабят стоки от всякакъв вид, намалени с 50 процента и повече от ежедневната им цена.
В България интерес има, но за истерия не може да се говори. Още с отварянето на вратите на този търговски център се появиха и първите желаещи да се въползват от намаленията. В САЩ, откъдето идва традицията, дори е имало случай на жена от Лос Анджелис прибягнала до помощта на сълзотворен спрей от люти чушки, за да достигне до любимата стока.
Тук обаче такива случаи няма, поне засега. Дори и в деня на големите намаления българинът се оказва практик. Логично най-желаните стоки остават дрехите.
Веднага след oблеклата се нареждат мобилните телефони, електроуредите, лаптопи и телевизори. Учудващо обувките остават към края на класацията, като след тях са единствено таблетите и хладилниците.
И тази година отделеният бюджет за пазаруване е според възможностите. А част от клиентите са скептични дали големите намаления не са за сметка на качеството. Намаления са обявени и в онлайн магазините.
95 процента от хората в България са наясно с Черния петък и през последната година са отделили средно 256 лева, което е ръст спрямо 2011г.
А освен намаленията в днешния черен петък ще има и томболи с награди. И докато в САЩ са обявили цяла черна седмица, то българите могат да се възползват от намаленията само в днешния ден, като се очаква пика на пазаруване да бъде довечера.