Автомобилната индустрия, федералните провинции и правителството в Германия постигнаха компромисно решение за дизела – на 5 млн. дизелови автомобили в страната ще бъде инсталиран нов софтуер.
Почти половината от тези автомобили са „Фолксваген”. Преди две години около концерна се разгоря огромен скандал - т.нар. „Дизелгейт”, след като беше доказано, че неговите автомобили „мамят” измервателните уреди при прегледите и отчитат по-ниски нива на вредни газове от реално отделяните при нормална експлоатация.
Новият софтуер за управление на двигателя, който ще бъде инсталиран за сметка на производителите, трябва да направи филтриращите системи на автомобилите по-ефективни и да намали емисиите от азотен оксид между 25 и 30%.
До решението се стигна, след като германското правителство многократно беше критикувано, че не прави достатъчно за ограничаване на замърсяването и е в тесни връзки с мощната автомобилна индустрия.
В Германия 15 млн. души карат дизелови коли. Евентуални мерки срещу употребата им – например в градовете, би довела до недоволството на техните собственици, които не са имали предвид подобни ограничения, когато са ги купували.
Германската автоиндустрия в същото време е най-големият износител в страната и работодател на около 800 хил. души.