Авиокомпаниите да компенсират пътниците на закъснели над три часа полети с от 300 до 600 евро и да дадат точни обяснения за причините за закъсненията. Това са задължени да правят превозвачите от догодина, според приети днес промени в евродирективата.

Случвало ли се е полетът ви да закъснее и авиокомпанията само да ви обясни, че причината са извънредни обстоятелства? За в бъдеще ще имате законови основания да не се задоволите с такъв отговор и да получите 300 евро компенсация, ако полетът е на разстояние над 2500 километра. 600 евро ще могат да се получават, ако закъснението е над седем часа.

Ще можете дори да се откажете от пътуване, въпреки че сте се чекирали.

Брюксел ще задължи компаниите да отварят при такива закъснения специално гише, което да раздава ваучери за храна и напитки и най-вече формуляр за паричната компенсация. Освен позволения багаж, пътниците ще могат да качат на борда и допълнителна по-малка чанта, както и плик с покупки от магазините на летищата.