Властите във Вашингтон са установили, че колата „Тесла“, която през април блъсна и уби мотоциклетист близо до Сиатъл, е била на режим „пълно самоуправление“ по време на катастрофата, предаде „Асошиейтед прес“.

Инцидентът е от 19 април, когато 56-годишният водач на „Тесла“ активира функцията за самоуправление на колата, като през това време говори по телефона.

След това чува силен шум, а колата блъска мотоциклет, който се е движел пред нея. Мотоциклетистът е на 28 г. и е открит под колата, загинал на място.

Смъртта му е поне втората в САЩ, свързана със системата за „пълно самоуправление“ на „Тесла“.

Компанията разполага с 2 частично автоматизирани системи за шофиране: „Пълно самоуправление“, която може да поеме почти пълен контрол по време на шофиране дори и в градски условия, и „Автопилот“, която може да държи автомобила в неговата лента за движение и далеч от обекти пред него.

От „Тесла“ казват, че понастоящем нито една от системите не може да се управлява изцяло сама и че шофьорите трябва да са готови да поемат контрола по всяко време.

Функцията „Пълно самоуправление“ се тества по обществените пътища от избрани собственици на „Тесла“. Напоследък компанията я нарича FSD Supervised.

Главният изпълнителен директор на „Тесла“ Илън Мъск заяви миналата седмица, че функцията за  „пълно самоуправление“ трябва да може да работи без човешки надзор до края на 2024 г.

Той обещава флотилия от роботизирани автомобили от няколко години.

По време на конферентния разговор за приходите на компанията той призна, че прогнозите му по този въпрос „в миналото са били прекалено оптимистични“.