Кметът на Лондон Садик Хан спира рекламата на вредни храни в обществения транспорт, съобщи Би Би Си. Забраната влиза в сила от 25 февруари 2019 г. и обхваща рекламата на храни с високо съдържание на сол, захар и мазнини.

Мярката цели да бъде намалено затлъстяването при децата. По данни на Би Би Си, 40% от децата на възраст 10 и 11 години в Лондон са с наднормено тегло. По този показател британската столица държи първенство сред градовете в Европа.

Забраната се отнася както за наземния транспорт, така и за метрото.

"Намаляването на рекламата на нездравословна храна ще изиграе своята роля не само при децата, но и при техните родители, семейства и настойници, които купуват и готвят храната", каза Садик Хан. Той призова британското правителство също да се включи в борбата с този проблем.

Кметът на Лондон поде кампанията за тази забрана през май, отбелязвайки, че децата са особено податливи на реклами, което оказва влияние върху родителите при избора на храни и напитки.