Австралия продължава търсенето малайзийския Боинг 777, който изчезна на 8 март по време на полет от Куала Лумпур за Пекин. Сега издирването се води в нов район – на 1100 км по на север от преди, тъй като според нови изчисления машината е паднала в Индийския океан поради липса на гориво по-скоро отколкото се смяташе първоначално.
Площта на новата зона обхваща 319 000 кв. км и е четири пъти по-обширна от предишната. Тя е разположена по-близо до австралийското крайбрежие – едва на 1800 км от австралийския град Пърт. Главната положителна особеност на тази зона е, че тя е на север от неблагоприятното в климатичен аспект пространство между 40 и 50 градуса южна ширина, където почти непрекъснато има бури. Времето в новата зона е по-спокойно и предсказуемо и това облекчава работата.
Китайският интернет портал Женмин ван съобщи, че в зоната на издирвателната операция е пристигнал още един китайски кораб "Цзинганшан". На борда му има два хеликоптера, които ще търсят отломки от самолета, маслени петна и спасителни жилетки. В издирването вече участва китайският кораб "Хайсюн-01", който освен с хеликоптери разполага и с робот за подводно издирване. Както вече бе съобщено, две трети от 239-те души на борда на самолета са били китайци.
Китайски самолет пък е засякъл три подозрителни плаващи предмета в зоната на издирване на изчезналия малайзийски самолет, съобщи агенция Синхуа. Екипажът на китайския "Ил-76" видял плаващите предмети, съответно с бял, червен и оранжев цвят, от височина 300 метра, предаде Асошиейтед прес.
По-късно стана ясно, че те нямат общо с изчезналия самолет.
Участващите в издирването осем самолета от Австралия, Китай, Нова Зеландия и Япония ще определят своите маршрути по данни, получени от спътници, които са регистрирали в Индийския океан, западно от Австралия, няколко групи предмети, които може да са отломки от падналия пътнически самолет на Малайзия Еърлайнз.
Австралия по дипломатически път уведоми страните, участващи в издирвателната операция, че ако бъдат намерени отломки от самолета, те трябва да бъдат транспортирани в Австралия.
Според международните правила операцията се ръководи от страната, на която е принадлежал катастрофиралия самолет. Но тъй като Малайзия не разполага с технически възможности за мащабно разследване, операцията ще ръководи от нейно име Австралийската служба за безопасност на транспорта с участието на специалисти от Малайзия.