Бонус към заплатата, ако стигаш с колело до офиса. Фирми във Франция и Белгия плащат на служителите си за всеки изминат километър до работа.
Във Великобритания всеки работодател може да получи обратно 1/3 от цената на велосипеда, ако го купи за свой служител.
Повече от 3 милиона велосипеда са купени във Великобритания през миналата година. Това е около 15% повече, отколкото през последните пет години.
Схемата да си получиш от държавата 1/3 от цената на колелото е била използвана от повече от милион и половина работещи за над 40 000 различни работодатели. Лондонската схема за споделяне на велосипеди на самообслужване за кратки пътувания е част от официалната схема за публичен транспорт в мегаполиса.
Няма нужда да резервирате – просто намирате най-близката докинг станция, а след това го връщате на удобна за вас станция в града.
Във Франция градските и общинските власти поемат голяма част от сумата при покупка на нов електрически велосипед - около 500 евро обикновено, но ако родител ще вози и децата си и му е необходим голям семеен модел, може да кандидатства за помощ от над 800 евро.
За насърчаването на придвижването с велосипед огромна роля играят и редица френски работодатели. Те поемат половината от цената при взимане на електрически велосипед на лизинг.
В трудовите договори отскоро вече фигурира и клауза, с която работодателят се задължава да плаща на служителя определена сума, ако той идва на работното си място с колело. Обикновено за Париж сумата е около 2 евро на ден.
В съседна Белгия пък работодателят плаща около 1 евро за изминати 4 километра. Инфраструктурата в Брюксел предполага безпроблемно движение с колела. А мощните асоциации на велосипедистите имат такова влияние, че лесно могат да променят правилата за движение дори по ключовите булеварди в белгийската столица.