Националната латвийска авиокомпания AirBaltic е измислила решение на проблема с досадните самолетни спътници, които занимават седящите до тях със скучни теми от живота си, като изобретила системата „Приятел по седалка” (SeatBuddy), съобщава АФП.

Целта на първата по вида си система е да настани заедно пътници със съвпадащи си интереси. Тя обаче няма да позволява на пътниците да гонят тези, седящи до тях, уточнява представителят на AirBaltic Янис Ванагс.

Клиентите на авиокомпанията имат избор от три различни „настроения”, с които указват дали искат да работят по време на полета, да намерят нови контакти, или просто да не бъдат безпокоени. Услугата е по избор и е напълно безплатна.

Информацията относно предпочитанията на клиентите ще се събира в база данни, за да може да бъде използвана отново.
Първото изпитание на новата система ще се състои в края на юни.