Участниците в операцията по издирване на малайзийския самолет вече не засичат слабите сигнали от 5 и 6 април, за които се смяташе, че се излъчват от черните кутии на изчезналия самолет. Това предаде ИТАР-ТАСС, като се позова на британски медии.

Новите данни налагат промяна в плановете на издирвателните екипи, които трябва да продължат интензивното прослушване през следващите дни. Целта е да стане напълно ясно, че батериите на черните кутии са изтощени, обясни Ангъс Хюстън, ръководител на координационния център по издирвателните работи. По думите му "откриването на нови сигнали" би било най-добрият сценарий за по-нататъшната работа по локализирането на самолета.

Понастоящем издирвателните работи в Индийския океан обхващат площ от 77,5 хил. кв. км - зона на 1700 км западно от австралийския град Пърт. В тях участват три кораба -
австралийски, британски и китайски, които следят с хидрографска апаратура за сигнали под водата. Над зоната с дълбочина около 4500 метра летят 14 самолета, в нея кръстосват и 14 плавателни съда.

Малайзийският пътнически "Боинг" изчезна на 8 март по курс от Куала Лумпур до Пекин. На борда му имаше 227 пътници и 12 души екипаж. Радиовръзката с машината прекъсна два час след излитането й от столицата на Малайзия.

Преди ден бе съобщено, че кораб от австралийските военноморски сили е засякъл нови акустични сигнали, съвместими с ултразвуковите, излъчвани от черните кутии на самолета-фантом. По-рано агенция Синхуа предаде, че и детектор на борда на китайски плавателен съд е регистрирал под водата сигнали с честота 37,5 килохерца, тоест честотата, на която излъчват черните кутии.