„Фейсбук”, „Майкрософт”, „Туитър” и „Ютюб” започват партньорство в световен мащаб, за да откриват и пресичат пропагандата на тероризма в интернет.

Четирите американски компании ще създадат обща база данни на т.нар. дигитални отпечатъци на снимки или видеозаписи с пропаганда на тероризма, които са отстранени от платформите им.

Няма да има автоматично оттегляне или блокиране на съдържание, а всяка от четирите компании ще преценява дали това съдържание нарушава нейните правила. Ще се започне с оттегляне от платформите на най-фрапиращите и екстремни съдържания, които нарушават правилата на компаниите.

Тероризмът винаги е търсел публичност, като екстремистите преди години търсеха вниманието на основните световни медии, докато след 11 септември групировки като „Ал-Кайда” не започнаха да работят предимно с телевизии, които смятат за идеологически по-близки. „Ислямска държава” вкара този процес в XXI век, като създаде своя мощна медийна група, която произвежда професионално направени пропагандни материали за социалните мрежи.