Най-популярната частна туристическа дестинация в Европа, развлекателният парк Дисниленд Париж, е изгубила над един милион посетители през 2013 година заради кризата, която сви разходите на потребителите, съобщи днес компанията оператор на парка Евро Дисни, цитирана от Франс прес.

След 2012 година, когато интересът към парка нарасна заради 20-ата му годишнина, посещаемостта достигна рекордните 16 милиона посетители. Тази година броят е спаднал до 14,9 милиона до края на септември.

Приходите на компанията са намалели с 1,1 на сто до 1,31 милиарда евро. Свиването на чистата загуба на групата с 25 процента за този период се дължи на рефинансирането на дълга, осъществено от американската компания майка Уолт Дисни.

"2013 година бе трудна за целия сектор на туризма и забавленията в Европа", обясни главният изпълнителен директор Филип Гас.

Евро Дисни отчита спад от 7% на посещаемостта на двата си тематични парка Дисниленд и Уолт Дисни студио, а заетостта на хотелите на компанията е намаляла с 4,7 пункта до 79,3%. Спадът на посещаемостта се дължи преди всичко на френските клиенти, като и на испанците и италианците. Британците, които заемат второ място по посещаемост на Дисниленд Париж (14 процента) след французите (51 процента) са били повече, както и германците.