„Гугъл" и „Франс прес“ са сключили споразумение, по силата на което интернет гигантът ще плаща за онлайн съдържанието на френската осведомителна агенция, което се появява в търсачката му, съобщи ДПА.
Главният изпълнителен директор на АФП Фабрис Фрис заяви, че сделката е признание за това колко ценна е информацията.
„Споразумението с агенция „Франс прес“ демонстрира нашето желание да намерим общ език с издателите и информационните агенции във Франция по въпроса за сродните права", заяви управляващият директор на "Гугъл" за Франция.
Договорът е за срок от пет години и е първото споразумение по силата на европейската директива за авторското право и сродните му права, което включва информационна агенция. Евродирективата целеше да актуализира остарелите норми на авторското право и да го пригоди за цифровата епоха, като гарантира, че авторите ще получават по-добри възнаграждения за публикувано в интернет съдържание.
„Гугъл" първоначално отказваше да плаща за препубликувано съдържание, но загуби дело в парижкия апелативен съд през октомври 2020 г.
Американската компания съобщи неотдавна, че е започнала преговори със стотици новинарски организации в страни, където нормативният акт е влязъл в сила, в това число във Франция, Унгария, Дания и Нидерландия.