„Гугъл" и „Франс прес“ са сключили споразумение, по силата на което интернет гигантът ще плаща за онлайн съдържанието на френската осведомителна агенция, което се появява в търсачката му, съобщи ДПА.

Главният изпълнителен директор на АФП Фабрис Фрис заяви, че сделката е признание за това колко ценна е информацията.

„Споразумението с агенция „Франс прес“ демонстрира нашето желание да намерим общ език с издателите и информационните агенции във Франция по въпроса за сродните права", заяви управляващият директор на "Гугъл" за Франция.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Договорът е за срок от пет години и е първото споразумение по силата на европейската директива за авторското право и сродните му права, което включва информационна агенция. Евродирективата целеше да актуализира остарелите норми на авторското право и да го пригоди за цифровата епоха, като гарантира, че авторите ще получават по-добри възнаграждения за публикувано в интернет съдържание.

„Гугъл" първоначално отказваше да плаща за препубликувано съдържание, но загуби дело в парижкия апелативен съд през октомври 2020 г.

Американската компания съобщи неотдавна, че е започнала преговори със стотици новинарски организации в страни, където нормативният акт е влязъл в сила, в това число във Франция, Унгария, Дания и Нидерландия.