Германия е блокирана от най-голямата стачка в историята на жп транспорта. 6 дни - от днес до неделя, във федералната република над 80% от влаковете няма да се движат. Големите гари днес останаха пусти. Точно в 2.00 часа тази нощ започна стачката на машинистите, предаде специалният пратеник на bTV Кристина Баксанова.
Над 5 милиона пътници няма да могат да се придвижват с най ползвания транспорт във федералната република.
Влаковете превозват и 1/5 от основните стоки на германската икономика. Загубите за бизнеса се изчисляват на половин милиард евро.
Формалната причина за най-дългата стачка в историята на железниците е заплащането на машинистите. Миналата седмица от „Дойче бан” предложиха увеличение с 4,7% от 1 юли и еднократно заплащане на 1000 евро до 30 юни. Един от двата синдиката в железниците отхвърли предложението и настоя за 5% ръст на заплатите.
„Вече изразих раздразнението си. Много хора не разбират тази стачка. Трябва да има диалог, не може едната страна да отхвърля предложенията на другата, без дори да ги обсъдят”, коментира транспортният министър Александър Добринд.
Всъщност причината за стачката е нов закон, който влиза в сила от лятото. Според него работодателите ще преговарят само с един синдикат. За да спечели това право на влияние, по-малкият синдикат - този на машинистите, обяви стачка.
В резултат - в цяла Германия се очакват огромни задръствания по пътищата.
Заради стачката синдиката на машинистите се навлече негативи от германското общество и от германската икономика. Въпреки това влаковете няма да се движат до неделя сутрин.
В Лайпциг днес стачкуваха и служителите в държавните детски градини, което още повече усложни обстановката.