Гърция лансира нова кампания за насърчаване на туризма под мотото "Гърция - най-богата страна на света", визиращо културата и историята на страната. Това става, докато стандартът на живот на гърците спадна чувствително през последните години, белязани от тежка рецесия и криза на свръхзадлъжняването на страната.
Гърция се превърна в последните години в една от най-бедните страни членки на ЕС, но иска да съживи туризма и икономиката си, твърдейки тъкмо обратното, въпреки че става дума само за богатството на културното й наследство и историята й, пишат местни медии.
Новата кампания, представена от министъра на туризма Олга Кефалояни, съдържа четири видеопослания, които ще бъдат разпространени в интернет на последователни етапи. Целта на кампанията е да изпрати положително послание на населението и служителите в туризма и да подчертае уникалната красота на Гърция, заяви Кефалояни.
Тя не спомена за рекордното ниво на безработицата, което се насочва към 30%, за все по-големия брой самоубийства, за останалите без подслон хора или за все по-силното усещане за безпомощност на гърците, коментират медиите.
"Нека покажем най-добрата си страна. Да покажем любовта си към тази земя. Да напомним на другите колко сме гостоприемни. Да покажем високото си ниво на професионализъм. Да разкрием съкровището на Гърция от ценности, история и спомени. Брандът "Гърция" е всесилен, устоява на всякаква криза", подчерта министърът.
Министерството на туризма очаква по-добра година след разочарованието от 2012 г., когато туристите избягваха Гърция заради честите стачки, протести и сблъсъци с органите на реда, предизвикани от намаляването на заплатите и пенсиите и увеличаването на данъците.