Бирата е забранена за продажба около осемте стадиона, на които ще се играят мачовете от Световната купа в Катар. Това се казва в изявление на ФИФА, което предизвика вълна от недоволство в социалните мрежи и повдигна въпроса дали страната домакин е способна да изпълни обещанията си към рекламодатели и фенове.

Съобщението идва два дни преди началото на Световното първенство по футбол в неделя - първото, което се провежда в консервативна мюсюлманска страна със строг контрол върху консумацията на алкохола.

„След дискусии между властите на страната домакин и ФИФА беше взето решение бирата да не се продава в близост до стадиона“, се казва в изявлението на говорител на ФИФА.

Катар е страна, в която шариатът се прилага стриктно и продажбата на алкохол е забранена. Всякакви алкохолни напитки се предлагат само в хотели на висока цена и продажбата е насочена преди всичко към туристи. За първи път обаче в историята си Световно първенство по футбол се провежда в страна от Близкия изток - решение, което предизвика много недоволни коментари още при взимането му през 2010 г.

Асоциацията на футболните привърженици на Англия заяви, че решението поражда опасения относно способността на Катар да изпълни обещанията си към гостуващите фенове относно „настаняването, транспорта и някои културни въпроси“.

Припомняме, че преди време организаторите на турнира в Катар обещаваха на феновете, че ще могат да консумират бира, докато гледат мачовете.

„Някои фенове обичат да пият бира докато гледат футболен мач, а други – не. Но истинският проблем е в това, че Катар направи обратен завой в последната минута“, се казва в изявление на Асоциацията на футболните привърженици в Twitter.  

Катар, най-малката държава домакин на Световно първенство, се готви да посрещне над 1,2 милиона фенове по време на едномесечния турнир, което е повече от една трета от 3-милионното население на арабската държава от Персийския залив.

Компанията, която е основен спонсор на Световната купа трябваше да продава ексклузивно продуктите си около стадиона три часа. Тя е основен рекламодател на Световната купа от 1985 г., като тази година са предоставили 75 млн. долара.

„Е, това е неудобно“, написаха в Twitter от компанията, но след това изтриха поста. Все пак се оказва ,че те ще могат да продават бира, но тя трябва да е безалкохолна. Цената ѝ ще бъде 8,25 долара за бутилка от половин литър.

По време на Световната купа през 2018 г. са били отчетени приходи в размер на няколко милиарда долара само в Русия, която беше домакин на първенството.