Най-големият автомобилостроител в Европа - германската компания "Фолксваген", насочи още повече вниманието си към продажбите на стратегическия китайски пазар и направи промени в ръководството на бизнеса с камиони, предаде АП.

Надзорният съвет на компанията одобри създаването на нова позиция в директорския борд, ръководеща целия бизнес на групата в Китай.

В официалното съобщение от "Фолксваген" посочват, че решението "отразява значението на Китай като най-голям пазар на автомобили в света".

Миналата година компанията, която включва марките "Фолксваген" (Volkswagen), "Ауди" (Audi), "Ламборгини" (Lamborghini), "Порше" (Porsche), "Шкода" (Skoda) и "Бентли" (Bentley), продаде там 2,3 милиона коли, отчитайки оперативна печалба от 2,6 милиарда евро.

Новият отдел, отговарящ за Китай, ще бъде оглавен от Йохен Хайцман, който напуска поста си на ръководител на подразделение за камиони, обяви "Фолксваген" след днешното заседание на борда.

Хайцман ще бъде наследен от главния изпълнителен директор на шведската компания за производство на камиони "Скания" (Scania AB) - Лейф Йостлинг.

"Фолксваген" съвсем неотдавна придоби мажоритарни дялове в "Скания" и германската МАН (MAN), като сега основната задача на Йостлинг ще бъде да засили сътрудничеството между двете компании и собственото подразделение за камиони на Фолксваген, за да направи по-печеливша бизнес линията.

Мартин Лундстед, член на управителния съвет на "Скания", става главен изпълнителен директор на мястото на Йостлинг. Изпълнителният директор на "Фолксваген" Мартин Винтеркорн приветства вътрешните реформи в ръководството като голяма стъпка към засилване на конкурентоспособността на групата.