Социалната мрежа „Фейсбук” представи нова функционалност в своята платформа, която е специално насочена срещу разпространението на фалшиви новини, съобщават световните агенции.
Измислените истории стават все по-чест източник на реални социално-политически събития по целия свят, като изборите в САЩ са сочени за класически пример. Според скорошно изследване, около една четвърт от американците поне веднъж са споделяли статия със сензационно заглавие и измислено единствено с цел пропаганда съдържание.
Сега „Фейсбук” дава възможност на потребителите да сигнализират за дезинформация, като освен това ще има и промени в алгоритъма, който определя какви публикации виждаме.
За да пресечем разпространението на нечия пропаганда, ще имаме възможност да натиснем опцията „Това е фалшива новина”. „Спорните” публикации ще се препращат на медии и организации от цял свят, посветили се на проверката на фактите. Действията им се координират от института „Пойнтър”.
Ако дадена история се окаже измислица, това ще се вижда от всички потребители, които ще получават и ясно обяснение за оценката. Докато истинността на даден материал е „спорна”, това също ще бъде ясно обозначено.
„Фейсбук” ще промени и начина, по който сортира съдържанието, показвано на потребителите. Ако дадена история се споделя предимно от хора, подведени от заглавието (но не и от такива, които са я изчели докрай), тя няма да придобива толкова голям обхват. Ще има и наказания за сайтовете, които се опитват да имитират името или вида на големи медии.