„Фейсбук“ (Facebook Inс) ще започне по-късно тази година да използва картички, изпратени по пощата, за да проверява самоличността и локацията на лицата, които искат да купят реклама на сайта ѝ, свързана с американски избори, съобщи представител на компанията, цитиран от Ройтерс.
Верификацията чрез пощенска картичка с код е най-новото усилие на „Фейсбук“ да реагира на последните критики от членове на Конгреса, експерти по сигурността и групи за мониторинг на избори. Според тях компанията, наред с други социални медии, е засякла със закъснение, а след това е реагирала бавно на употребата от Русия на техните платформи за разпространяване на разделящо обществото политическо съдържание, включително дезинформация, по време на президентските избори в САЩ през 2016 г.
Използването на пощенски картички, съдържащи специфичен код, ще се изисква за рекламите, споменаващи конкретен кандидат за федерален пост, заяви Кейти Харбат, глобален директор на „Фейсбук“ за политически програми. Изискването няма да важи за политически реклами, посветени на теми, уточни тя.
Ако пуснете реклама, споменаваща кандидат, ние ще ви изпратим пощенска картичка и вие ще трябва да използвате този код, за да докажете, че се намирате в САЩ, обясни Харбат на конференция през уикенда, на която присъстваха също шефове от „Туитър“ и „Гугъл“ на „Алфабет“.
Това няма да реши всички проблеми, но изпращането на кодове по старомодната поща е най-ефективният метод, до който може да прибегне една технологична компания, за да попречи на руснаци и други лоши играчи да купуват реклами, представяйки се за някой друг, каза Харбат за Ройтерс.
Според американското законодателство чуждестранни граждани нямат право да правят дарения в пари или други ценности или да правят разходи във връзка с каквито и да било федерални щатски или местни избори в САЩ.
Харбат не уточни кога „Фейсбук“ ще започне да разчита на пощенските кодове, но подчерта, че те ще бъдат въведени в употреба преди междинните избори за Конгрес през ноември.