Интернет гигантът „Фейсбук” заяви, че е разкрил финансирана от Русия дезинформационна кампания за разпространение на предизвикващи разделение социални и политически послания в неговата мрежа.

Тя е била разкрита при вътрешно разследване на „Фейсбук” за начините, по които със социалната мрежа може да е било злоупотребено по време на надпреварата за президентските избори в САЩ миналата година.

От „Фейсбук” са предали доказателствата, с които разполагат, на специалния прокурор Робърт Мълър, който ръководи разследването за предполагаема руска намеса в изборите за държавен глава в САЩ.

Според данните в период от две години – до май 2017 г., са похарчени 100 хил. долара за около 3000 реклами. Те не са подкрепяли конкретни политически фигури, а са засягали теми като имиграцията, расите и равноправието.

Рекламите насочвали потребителите към около 470 профила, разпространяващи невярна информация, или по друг начин нарушавали условията на „Фейсбук”. Въпросните профили вече са закрити.

Според „Фейсбук” профилите са били създадени от установената в Санкт Петербург Агенция за изследване на интернет, известна с публикуването на прокремълски съобщения в социалните медии.