Европейският съюз въвежда нови регулаторни закони за дигиталните гиганти. Очаква се те да бъдат представени в подробности по-късно днес.

Законът за дигиталните услуги и Законът за дигиталните пазари целят да направят най-голямата промяна в последните 20 години, като се фокусират върху конкуренцията и засилването на отговорността на онлайн платформите за съдържанието им. Очаква се да бъдат оповестени и глобите, които ще се налагат за неизпълнение на новите закони.

Текстовете са дело на еврокомисарите Маргрет Вестагер и Тиери Бретон. През годините и двамата многократно са се изказвали по теми, свързани с работата на технологичните гиганти в Европа. В коментарен материал от двамата, публикуван в „Айриш таймс“, „бизнесът и политическите интереси на шепа компании не трябва да определят общото ни бъдеще“.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Правилата ни за дигиталните услуги в Европа – най-желаният пазар в света – са от 2000 г. Повечето онлайн платформи тогава не съществуваха. Имаме нужда да променим инструментите си на работа, за да сме сигурни, че правилата и принципите ни се спазват от всички – и онлайн, и офлайн“, казват Вестагер и Бретон.

Ключов момент от новото законодателство касае големите технологични играчи „Гугъл“ и „Фейсбук“. Европейската комисия е против тези фирми да събират и използват данни от потребители, за да разработват с тях нови дигитални продукти, тъй като това създава предпоставки за нелоялна конкуренция.

ЕК нарича подобни фирми „пазители на портите“, тъй като „те определят правилата на играта за своите потребители и конкуренти“.