Американската компания Боинг не е подвеждала читателите на специализирано авиационно списание с изтъкването на предимствата на своя 747-8 пред Ербъс (Airbus A380), реши в сряда надзорният орган за рекламата във Великобритания (ASA).
Регулаторът е сезиран от компанията Ербъс за реклама на американския конкурент, публикувана в британското списание Флайт интернешънъл /Flight International/. Всичко това само е допълващ щрих към търговската война между аерокосмическите гиганти, пише АФП.
Според Боинг, новата версия на 747 (747-8 Intercontinental) има ценово предимство от 26% "за всеки полет" пред A380 и е с "8% по-ефективен" от гледна точка на разхода на гориво спрямо едно пътническо място - изглеждащ важен аргумент за авиокомпании, които търсят по-икономични самолети пред растящите цени на петрола.
В решението си надзорната агенция по рекламата в Лондон смята, че читателите "експерти" в едно списание, специализирано в областта на авиацията, не са били заблудени, свикнали с такива сравнения, колкото и несъвършени да са те.
"Целевата група би трябвало да разбира, че сравненията са базирани на модели и предположения, като са им познати използваните методи за сравнение", пише агенцията, цитирана от БГНЕС. "Читателите, които потенциално участват в избора на самолети за авиокомпания, вероятно няма да вземат решение в полза на единия модел пред другия", без да потърсят повече информация за потенциалните ползи от летателното средство, на базата на техните специфични нужди ", добавя надзорният орган като отхвърля жалбата на Ербъс.
Европейската компания реагира на това решение "поддържайки твърдението си, че сравнението, извършено въз основа на разхода на керосин на едно място, трябва да вземе предвид и текущата конфигурация на седалките и равнището на комфорт, прилаган от авиокомпаниите".
"При тези сравними условия A380 (...) консумира значително по-малко гориво на седалка, отколкото 747-8", добавят от Ербъс, подчертавайки, че "пазарът е отсъдил ясно".
В края на юни Боинг регистрира общо 105 поръчки за 747-8, 40 от които са за наричания "междуконтинентален" (intercontinental) и 65 за карго версията. Ербъс има 262 поръчки за своя самолет Ербъс A380 (Airbus A380).
"Предположенията (за разход на седалка, бел.ред.) на Боинг също са остарели и неактуални, така както е 747", каза търговският директор на Ербъс Джон Лийхи
Снимка:
БГНЕС
Архив