„Ер Франс” ще се върне към нормалния график на полетите не по-рано от вторник след края на протеста на пилотите. Междувременно германският синдикат на авиаторите обяви стачка утре, предадоха световните агенции.
„Отменените по-рано полети, планирани за неделя и понеделник, ще останат анулирани”, се казва в официалното съобщение на „Ер Франс”, разпространено след като пилотите на авиокомпанията се съгласиха да завършат стачката си.
„Връщането към нормален график ще се случи постепенно и ще започне от вторник, 30 септември, заради операционни и регламентни ограничения”, се добавя в текста.
В него се подчертава, че заради продължителния престой на самолетите, предизвикан от стачката, трябва да бъдат извършени задължителни проверки на техническото състояние на самолетите.
Така в крайна сметка и днес около 40 на сто от полетите на превозвача бяха отменени.
Протест на "Луфтханза"
Междувремнно германският синдикат на пилотите "Кокпит" обяви днес, че свиква утре 15-часова стачка в "Луфтханза" по полетите на далечни разстояния, заминаващи от летище Франкфурт.
"Пилотите на Луфтханза ще спрат работа на 30 септември от 08:00 ч. до 23:00 ч. местно време по полетите на дълги разстояния, изпълнявани от самолети Airbus A380, Boeing B747, Airbus A330 и Airbus A340, и няма да извършват никакви полети, заминаващи от Франкфуртското летище", според съобщението.
Очаква се да бъдат засегнати 70-80 от полетите.
"Тъй като ръководството на "Луфтханза" още не е представило предложение за компромис, ние сме принудени да вземем тези допълнителни мерки", обясни профсъюзът. "Кокпит" още в четвъртък миналата седмица предупреди за нови стачки след провал на разговорите с ръководството на "Луфтханза" по параметрите на схемата за ранно пенсиониране на летците. Това ще бъде четвъртата стачка, която синдикатът организира след края на август.
"Кокпит" настоява пилотите да продължат да излизат в пенсия на 55 години и да получават 60% от заплатата си, докато не започне пенсионното плащане от държавата.
Авиокомпанията иска да намали тези плащания. "Луфтханза" твърди също така, че схемата вече не е необходима, като се имат предвид увеличената продължителност на живот и неотдавнашно съдебно решение, според което пилотите вече могат да работят до 65 години.