Информационният гигант Епъл проявява интерес към социалната мрежа Туитър, съобщи "Ню Йорк таймс". Американската технологична компания иска да инвестира няколко стотин милиона долара в Туитър, което би покачило цената на социалната мрежа на над 10 милиарда долара.
Към момента Туитър е оценяван на 8,4 милиарда долара. В последните месеци обаче ръководството на Епъл е обсъждало възможността да инвестира в Туитър, се посочва в статия на американския вестник.
Президентът на компанията Тим Кук признава, че Епъл трябва да засили позициите си в социалните мрежи. Преди две години технологичният гигант създаде музикалната социална мрежа Пинг, но това се оказа провал.
Конкурентите на Епъл вече имат силно присъствие в сектора на социалните мрежи. Гугъл създаде мрежата Гугъл плюс, докато Майкрософт се свърза с Фейсбук.
В петък пък се появи информацията, че социалната мрежа на Марк Зукърбърг иска да произведе свой собствен смартфон, което означава обявяване на война на Епъл.
Отношенията между Епъл и Фейсбук се влошиха, когато Епъл не интегрира функциите на социалната мрежа в оперативната система на Айфона.